Sa stanovišta marketinških stručnjaka, stanje veb sajtova nije zadovoljavajuće jer mnogi od njih koriste zastarele i loše podešene verzije programa i servera. Iako broj veb sajtova stalno raste, malo njih uspe da se izdigne na sam vrh po broju poseta i dobroj vidljivosti, a glavni razlog tome je, kako ističu SEO (optimizacija sajtova i stranica za pretraživače) stručnjaci, to što većina ne koristi ni delić onoga što može.
Prema rečima SEO stručnjaka Milorada Tošića koji se bavi digitalnim marketingom od njegovih početaka, ono što je primetno kod mnogih informativnih onlajn medija jeste da često koriste zastarele i loše podešene verzije veb sajtova i servera.
Izuzetak je par medija koji su reputaciju stekli vremenom i stalnim objavama pa ih „Google“ stavlja na prvo mesto, a generalno trebalo bi dosta toga popraviti na njima – kaže Tošić. On je bio deo IT tima koji je zajedno sa medijskim stručnjacima kroz tromesečni trening „Bolja vidljivost informativnih onlajn medija“ detaljno pratio rad pet medija koji su kroz mentorstvo uspeli da povećaju vidljivost sadržaja i broj pratilaca i posetilaca.
Trening „Bolja vidljivost informativnih onlajn medija“
Mi smo se na ovoj radionici posvetili i tehničkom delu SEO koji je veoma bitan, a često ga mediji stavljaju u drugi plan, tako da su naši polaznici iz prve ruke dobili informacije šta treba da poprave i kako – kaže Tošić.
On je predstavnicima medija koji su bili polaznici radionice ukazao na neke naizgled nebitne stvari koje nikako ne treba preskakati kako bi vidljivost bila bolja. Objasnio im je kako da ih „Google“ lakše prepozna, istakne u prvi plan i verifikuje.
Urednica portala „Glas juga“ Violeta Milićević nedavno je osnovala svoj sajt, i kaže da je radionica za nju bila dobra prilika da nauči mnogo toga o SEO optimizaciji, plaćenim objavama, video formama za društvene mreže. To joj je, kaže, ubrzo donelo pozitivne rezultate.
Saznala sam toliko toga novog, pa i to da je moj medij 61. registrovani u Nišu. Ukazali ste mi na neke tehničke greške na sajtu koje sada ispravljam. Ako nešto može da bude savršeno, zašto onda ne bi bilo? Plaćena kampanja na mrežama je jako dobro prošla, prilagodila sam je svojoj ciljnoj grupi i dobila upravo rezultate koje sam želela. Na „Instagram“ sam privukla pratioce iz Niša jer mislim da mi je takva publika nedostajala, a na „Facebook-u“ sam istakla da je reč o dnevno-informativnom portalu, jer smatram da je ta informacija nedostajala delu moje publike. Sa 6-7 hiljada pratilaca na početku projekta, uz vašu pomoć stigla sam do jubilarnih 10.000 – kaže Violeta.
Trening „Bolja vidljivost informativnih onlajn medija“
Teodora Radojičić, jedna od urednica „YouthVibes“ sajta kaže da su nakon obuke dobili oko 200 novih pratilaca na „Instagramu“ koji je njihova glavna mreža.
Trening „Bolja vidljivost informativnih onlajn medija“
Jako su me zainteresovali SEO standardi i sa kolegama radimo na rešavanju svih tehničkih nedostataka. Vaši saveti u vezi sa postova su takođe imali dobrog efekta, poslednji reels koji smo šerovali imao je oko 40.000 organskih pregleda – ističe ona.
Trening „Bolja vidljivost informativnih onlajn medija“
Urednica portala „Magazin Sana life“ Marija Nikolić smatra da njen meta nalog i dalje ne bi bio aktivan da nije bilo treniga.
Nisam imala motivaciju da se više angažujem u vođenju profila, ali sada sam je dobila. Kod vas sam dobila sve informacije na jednom mestu, ovo je bila sjajna ideja. Broj pratilaca na mrežama povećao se za oko 200 stotine – ističe ona.
Trening „Bolja vidljivost informativnih onlajn medija“
Pročitajte i Bezbednost i vršnjačko nasilje prioritetni problemi, rešenje zahteva akciju svih.
“Projekat se realizuje je u okviru Programa malih medijskih grantova koji finansira Ambasada SAD a administrira Media & Reform Centar Niš. Stavovi, mišljenja i zaključci izneseni u projektu nužno ne izražavaju stavove MRCN i Ambasade SAD već isključivo autora.“