Od 1. aprila vozačima se preporučuje da na svojim automobilima postave letnje pneumatike, jer letnje gume za razliku od zimskih imaju šaru dubine 1.6 mm, a dizajnirane su tako da podnose visoke temperature.
Zimski pneumatik u svom sastavu ima veću količinu silikona, pa se na usijanom putu guma opušta, stvara veću buku i povećanu poptrošnju goriva. Ponekad dolazi i do njihove deformacije, usled čega može da dođe do incidenta. Letnje gume bi zimskim ponovo trebalo zameniti 1. novembra.
Na osnovu člana 332. Zakona o bezbednosti saobraćaja propisana je kazna u rasponu od 10 000 do 20 000 dinara za prekršaj tehničke neispravnosti uređaja na vozilu koji direktno utiču na bezbednost saobraćaja, odnosno uređaja za zaustavljanje, upravljanje, spajanje vučnog i priključnog vozila i pneumatika.
Na osnovu člana 246. Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima vozilo u saobraćaju na putu mora da ispunjava propisane tehničke uslove, tehničke propise i da bude tehnički ispravno, što podrazumeva da mora imati sve propisane uređaje i opremu, kao i da zadovoljava sve tehničke normative za vozilo.
Odredbom člana 86. Pravilnika o podeli motornih i priključnih vozila u saobraćaju na putevima, definiše se tehnička ispravnost uređaja za kretanje, odnosno pneumatika dok je istom Odredbom, ali članom 113. propisano da vozila moraju da imaju zimsku opremu u periodu od 1. novembra do 1. aprila,